Λε(μόνη)

Μαΐου 29, 2010

Πρόσωπα: Κα Μι

Εσωτερικό διαμερίσματος. Ακούγονται ποδοβολητά και νεανικές φωνές από κάποιους που μόλις φύγαν από το διαμέρισμα. Στον χώρο υπάρχει μία λεκάνη με ρούχα, ανακατεμένα. Μπαίνει η κα Μι, φοράει ρόμπα και παντόφλες. Βλέπει την λεκάνη και αρχίζει να διπλώνει τα ρούχα.

Η κα Μι:     Από μικρά με ρωτούσαν. Γιατί το ένα, γιατί το άλλο; Γιατί είναι στρογγυλός ο ήλιος; Γιατί κλαίς; Τι θα φάμε σήμερα; Τι είναι αυτό; Τελικά γεννιόμαστε μόνοι για να πεθάνουμε μόνοι; Εάν τα δίδυμα αδέλφια είναι πιο ευτυχισμένα που γεννιούνται μαζί… Εάν πεθαίνουν μαζί τα δίδυμα αδέλφια…Τι μέρα είναι; Πολλές φορές οι ερωτήσεις τους μπερδεύονται με τις δικές μου σκέψεις και στο τέλος δεν είμαι σίγουρη εάν ρωτάνε οι φωνούλες τους ή εγώ… Ή μετά σκέφτομαι ότι οι φωνούλες τους είναι στην πραγματικότητα οι φωνούλες οι δικές μου. (Αφήνει στην άκρη τα ρούχα, σηκώνεται, βγάζει ένα πακέτο τσιγάρα από τη ρόμπα, είναι άδειο) Μου τελειώνουν τα τσιγάρα και βαριέμαι να πάω να πάρω, κάνει κρύο, δεν θέλω να βγω έξω, όταν βγαίνω έξω δεν θέλω να βγαίνω απεριποίητη, μερικές φορές μου αρέσω απεριποίητη, αλλά όταν μου τελειώνουν τα τσιγάρα δεν θέλω να βγω να πάρω γιατί είμαι απεριποίητη. Η αγαπημένη μου μέρα είναι η Πέμπτη και κάθε Πέμπτη του κρύβω κάτι για να έρθει να με βρει να μου το ζητήσει (από την ρόμπα της βγάζει μία κάλτσα) Έτσι του είμαι απαραίτητη και μ’ αρέσει.  (παύση).Πετυχαίνει σχεδόν πάντα, αλλά αυτήν την Πέμπτη δεν ήρθε να μου ζητήσει τίποτα, γι αυτό τώρα που τους άκουσα να κατεβαίνουν ήρθα να πάρω κάτι ακόμα για να έρθει επιτέλους να με ρωτήσει. Μα γιατί δεν ήρθε; (Επιστρέφει στα ρούχα, βάζει μία ακόμα κάλτσα στην τσέπη της) Όλο τους λέω ότι είμαι μόνη και δεν έρχονται να με δουν, και μετά τους λέω να έρθουν για φαγητό και κουβαλιούνται να φάνε. Ετοιμάζω κάτι λίγο ή κάτι πολύ, ανάλογα με τα κέφια, κάτι φανταζέ και εξωτικό, κάτι ελληνικό, σαλάτες, τυριά, τοστάκια, πατάτες τηγανητές, ψιλοκομμένες και τραγανές, μακαρόνια βραστά, σκέτα, κοφτά, αυτά που είναι σαν κοχύλι…Δεν έχει σημασία τι φτιάχνω, σημασία έχει να τους το πλασάρω ωραία για να έρθουν.  Τους παίρνω ένα τηλέφωνο και τσουπ κατεβαίνουν. Είναι όλα τους καλά παιδιά. Αλλά χάνονται κάπου- κάπου. Ε και κάπως θέλω να τα βοηθάω. Και μένα μ’ έχουν βοηθήσει πολύ. Έχω παρέα στο τραπέζι, μια στο τόσο, έχω κάποιον να κλαφτώ, έχω σε κάποιον να προσφέρω, και είμαι πιο σίγουρη από οτιδήποτε άλλο ότι θέλω να προσφέρω και η αγαπημένη μου μέρα είναι η Πέμπτη. Και σήμερα είναι Κυριακή. Έχουν 2 Πέμπτες να ρθουν να με δουν, κάτι πρέπει να τους μαγειρέψω σύντομα, για να ρθουν να με δουν. (παύση) Την πρώτη φορά που ο μικρός με ρώτησε «γιατί μαμά?» ήταν Κυριακή και δύο μέρες από τότε που βγήκε εκείνο το γάλα σε μια διαφήμιση και ρωτούσε το ίδιο ακριβώς με τεράστια γλυκανάλατα γράμματα «γιατί μαμά?»…  Τον έπιασα από το κεφάλι, του χάϊδεψα τα μαγουλάκια, τον κοίταξα στα μάτια και του είπα με αργή και σταθερή φωνή, απ’ αυτή που χρησιμοποιώ όταν αυτό που θα πώ θέλω να το προσέξει ο απέναντι μου: «Δεν έχω ιδέα. Όλα συμβαίνουν για κάποιον ανεξήγητο λόγο. Και δεν χρειάζεται να απαντάμε σε όλα με σιγουριά». Τη δεύτερη φορά που με ρώτησε του απάντησα ένα γρήγορο και κοφτό «Δεν ξέρω». Δεν ξαναρώτησε τίποτα. Κατάλαβε ότι δεν είχα απαντήσεις στα γιατί του. Ε, και του είχα πει, πώς όταν κάνει και αυτός παιδί θα καταλάβει καλύτερα, έτσι μου χε πει και μένα η μάνα μου και είχε κλείσει το θέμα… Κάτι να τους φτιάξω σήμερα, να έρθουν κάτω να φάμε, δε μ’ αρέσει να τρώω μόνη, τι να τους φτιάξω σήμερα; Σουφλέ, πατάτες τηγανητές, φράουλες, μακαρόνι κοφτό, μηλόπιτα, γεμιστά, παστίτσιο, φρουτοσαλάτα, κολοκυθόσουπα… 

Η κα Μι κάνει να φύγει, επιστρέφει, παίρνει τη λεκάνη με όλα τα διπλωμένα πλέον ρούχα, βάζει μέσα και τις δύο κάλτσες που είχε πάρει, φεύγει. 

Κα Μι:         Κι αν έχουν φάει, κάτι να έχω να έρθει να το ζητήσει, κάτι να καταλάβει ότι λείπει, θα του πώ ότι πέσαν από το μπαλκόνι και τα μάζεψα, θα τα σιδερώσω κι όλας, προλαβαίνω…

Σχολιάστε

