Το σκουλαρίκι

Νοέμβριος 30, 2007

Ένας ηλικιωμένος άντρας καθισμένος σε καρέκλα. Με φανερό άγχος τακτοποιεί το σακάκι του, ορθώνει τον κορμό του κοιτάζοντας ευθεία στο κενό. Στο πόδι του έχει ακουμπισμένη ανάποδα μια φωτογραφία. Τη σκεπάζει με τα χέρια του απαλά.
Γεώργιος Οικονομόπουλος του Νικολάου. Γυρεύω δυο γυναίκες. Τις ψάχνω παντού εδώ και πέντε μήνες. Μοιάζουν σα δυο σταγόνες νερό. Δε θυμάμαι πολλά από αυτές. Μόνο ετούτη τη φωτογραφία έχω (σηκώνει τη φωτογραφία και την κρατάει λίγο πιο κάτω από το πρόσωπό του). Σωτήριον έτος 1946. Είχαν έρθει από την Αμερική για διακοπές. Τις γνώρισα κάτω στη θάλασσα. Πέντε χιλιόμετρα ποδαρόδρομο τη μέρα… Να, εδώ είμαι εγώ πίσω από τη μεγαλύτερη. Είχε βγει πρώτη μου είχε πει… Σαν αυτό να την έκανε καλύτερη. Μπορεί και να ήταν. Να είναι. Ποιος ξέρει; Δεν τις ξανάδα από τότε. Η αλήθεια είναι πως δεν ξέρω τίποτα γι’ αυτές. Μόνο τα ονόματά τους. Είναι γραμμένα εδώ (κοιτάζει πίσω τη φωτ). Κλέλια και Σαμάνθα Τζζό… Τζό-ουνς! Όπως και να έχει, θα παρακαλούσα όποιον ξέρει κάτι γι’ αυτές, να επικοινωνήσει μαζί μας το συντομότερο. Εχω κάτι δικό τους που… Δυστυχώς είναι μόνο το ένα… Δεν ξέρω σε ποιάν από τις δυο ανήκει. Εγώ, εγώ απλά βούτηξα και το ‘πιασα… Αλλά μέχρι να βγω έξω, εκείνες είχαν φύγει. Πρέπει όμως να τους το παραδώσω. Οπωσδήποτε… (Μικρή παύση) Βλέπετε, από όταν αρρώστησα, εδώ και λίγους μήνες δηλαδή, αποφάσισα να ξεφορτωθώ τα πάντα. Αυτό εδώ (δείχνει το σκουλαρίκι) είναι από τα τελευταία πράγματα που έχουν μείνει στη ντουλάπα μου… Και σίγουρα δεν είναι δικό μου. (Μικρή παύση) Ο εγγονός μου λέει πως αυτό που τώρα κάνουμε είναι σαν την τηλεόραση και ακόμη καλύτερο. Καλύτερο και από τον Ερυθρό Σταυρό!… Και έχει δίκιο το παιδί μου. Το σπίτι μου είναι στο βουνό, εδώ. Πέντε χιλιόμετρα από τη θάλασσα. Βαπόρι δένει μια φορά την εβδομάδα. Αλλά και πάλι άχρηστο μου φαίνεται… Η Αμερική είναι στου διαόλου τη μάνα. Κι ο Ερυθρός Σταυρός δεν είναι για χαμένα σκουλαρίκια. Γι’ αυτό, όποιος… όποιος ξέρει κάτι γι’ αυτές εδώ τις δυο κοπέλες, θα πρέπει να κάνει… (Διαβάζει τη δεξιά παλάμη του) «Νταμπμπμπππλ-κλικ-στην-ηλεκτρρρική-διεύθυνση-δίπλα-στο-αριστερό-μου-μάτι». Δεν έχω ιδέα τι σημαίνει (διαβάζει την άλλη του παλάμη) «ιιν-τερ-νέτ», αλλά καλό θα είναι να το κάνετε. Θα με βοηθήσετε πολύ. (Παύση. Γυρίζει το κεφάλι στο πλάι.)Τελείωσα. Να σηκωθώ τώρα;

Σχολιάστε

