Το μπαλούν

Οκτώβριος 22, 2007

Πρόσωπα του έργου: Γυναίκα, Άντρας

ΣΚΗΝΗ 1η

Πάρκο, μεσημέρι. Ένας άντρας αρκετά όμορφος κάθεται σ’ ένα παγκάκι. Είναι ντυμένος με πολύχρωμα κουρέλια. Μια γυναίκα περιφέρεται στο πάρκο ντυμένη περίεργα. Για φούστα φοράει ένα τεράστιο μπαλούν. Μόλις βλέπει τον άντρα πηγαίνει και κάθεται δίπλα του.

Γυναίκα: Μερικές φορές νομίζω ότι το φως λιγοστεύει.
Άντρας: Pardon?
Γυναίκα: (τον κοιτάζει περίεργα) Εδώ κοιμάστε;
Άντρας: Exactement.
Γυναίκα: Δε μιλάτε ελληνικά. Κρίμα, και νοιώθω τόσο ανάγκη σήμερα να μιλήσω σε κάποιον. Ακόμη και σε σας. Ξέρετε η σημερινή μέρα είναι πολύ σημαντική για μένα. Σήμερα άρχισα να συνειδητοποιώ… ότι… (τον κοιτάζει έντονα). Ίσως είναι καλύτερα που δεν καταλαβαίνεις.
Άντρας: Vous avez raison.
Γυναίκα: Κάτω από άλλες συνθήκες θα μπορούσες να μ’ αρέσεις κιόλας, αν δε φόραγες βέβαια αυτά τα άθλια ρούχα. Αλλά τι το συζητάω. Αφού εγώ πια τι… δεν…
(Σηκώνεται για μια στιγμή πάνω και έπειτα κάθεται πάλι απότομα)
Νοιώθω τόσο άσχημη. Να φανταστείς έσπασα όλους τους καθρέπτες στο σπίτι. Αδύνατον να κοιταχτώ πια. (ξαφνικά του βάζει τις φωνές). Τι με κοιτάς σαν ηλίθιος; Δεν έχεις δει ποτέ… (παύση)… μισή γυναίκα;
Άντρας: ll va sans dire!
Γυναίκα: Περίεργο δεν είναι; Ζούμε σα να μη πρόκειται να πεθάνουμε ποτέ. Κι όλα τα στραβά κι ανάποδα συμβαίνουν πάντα στους άλλους. Να πάρε εμένα τώρα. Σε άλλη περίπτωση δε θα καταδεχόμουν να σου μιλήσω. Αλλά ξέρεις τι θα πει να είσαι και να μην είσαι γυναίκα. Να χάνεις ότι πιο πολύτιμο… το πιο θηλυκό στοιχείο…
Άντρας: (τη διακόπτει) Μήπως το πρόβλημα είναι στο μυαλό σου;
Γυναίκα: (ξαφνιάζεται) Καλά τόση ώρα υποκρίνεσαι ότι δεν με καταλαβαίνεις;
Άντρας: Δεν είχα τέτοια πρόθεση. Πίστεψέ με.
Γυναίκα: Αφού δεν μου μιλάς.
Άντρας: Σου μιλάω, απλά σ’ άλλη γλώσσα. Τι φταίω εγώ αν δεν τη γνωρίζεις.
Γυναίκα: Δεν το είχα σκεφτεί έτσι (όλη αυτή την ώρα την κοιτάζει περίεργα)
Άντρας: Τι φοράς;
Γυναίκα: Να μη σε νοιάζει. Να κοιτάς τα δικά σου χάλια.
Άντρας: Εγώ τα δικά μου αν θες τα βγάζω.
Γυναίκα: Να μου λείπει.
Άντρας: Ε όχι, προηγουμένως είπες ότι σ’ αρέσω.
Γυναίκα: Μην αλλάζεις το χρόνο. Είπα ότι θα μπορούσες, αλλά…
Άντρας: Αλλά το πρόβλημα είναι τα ρούχα και… το μυαλό σου.
(παύση)
(μετά από λίγο)
Άντρας: Είσαι πολύ όμορφη.
Γυναίκα: Κι εσύ είσαι πολύ όμορφος.
Άντρας: Γιατί είσαι ντυμένη έτσι;
Γυναίκα: Εσύ γιατί φοράς κουρέλια;
Άντρας: Μ’ αρέσουν τα χρώματα.
Γυναίκα: Εμένα πάλι μ’ αρέσει αυτό που φοράω, γιατί όταν περπατάω αρχίζει να φουσκώνει, φουσκώνει τόσο που νομίζω ότι θα πετάξω. Μ’ αρέσει αυτή η αίσθηση. Με μεθάει. Μα πιο πολύ απ’ όλα ξέρεις τι μ’ αρέσει να κάνω;
Άντρας: Δε θέλω να ξέρω.
Γυναίκα: Γιατί;
Άντρας: Έτσι!
Γυναίκα: Ναι, αλλά εγώ θέλω να σου πω.
Άντρας: Επιμένεις;
Γυναίκα: Ναι.
Άντρας: Υποχωρώ.
Γυναίκα: Μ’ αρέσει να φουσκώνω πάρα πολλά μπαλόνια και να τα δένω στη μέση μου. Το’ χω κάνει πολλές φορές. Μετά ανεβαίνω στο παράθυρο και προσπαθώ να πετάξω. Μάλιστα μια φορά τα κατάφερα κιόλας, για πολύ λίγο. Μετά έπεσα. Και τότε συνειδητοποίησα ότι εμείς οι άνθρωποι είμαστε καταδικασμένοι να ζούμε καρφωμένοι στη γη.
Άντρας: Εμένα μ’ αρέσει αυτό.
Γυναίκα: Παράξενος είσαι. Αυτό δεν είναι καθόλου φυσιολογικό.
Άντρας: Εμένα μ’ αρέσει να κοιτάζω στη γη. Μ’ αρέσει να μένω με τις ώρες ξαπλωμένος μπρούμυτα και να σκαλίζω το χώμα. Ξέρεις πόσα πράγματα έχω βρει. Πολύχρωμες πέτρες, κοχύλια και άλλα που δεν μπορείς να φανταστείς.
(παύση)
(μετά από λίγο)
Γυναίκα: Νομίζω ότι δε μ’ αρέσεις καθόλου.
Άντρας: Ούτε εμένα.
Γυναίκα: Είσαι γελοίος μ’ αυτά που φοράς.
Άντρας: Εσύ είσαι πολύ αστεία.
Γυναίκα: Δε θα ήθελα να ξυπνάω και να σε βλέπω δίπλα μου.
Άντρας: Δε θα ήθελα να ξυπνάς και να είμαι δίπλα σου.
Γυναίκα: Άρα συμφωνούμε.
Άντρας: Ίσως για πρώτη φορά.
Γυναίκα: Οπότε μπορούμε να είμαστε μαζί.
Άντρας: Exactement!

Σκοτάδι

Σχολιάστε

