Η κάλτσα

Οκτώβριος 22, 2007

Πρόσωπα του έργου: Άντρας (30 χρόνων), Γυναίκα (65 χρόνων)

ΕΙΚΟΝΑ 1η

Αυλή σπιτιού. Ο άντρας προσπαθεί να αγκαλιάσει τη γυναίκα, η οποία αντιστέκεται, και στο τέλος τον σπρώχνει με δύναμη μακριά της.
Γυναίκα: Άσε με παιδάκι μου. Δεν είμαι εγώ. Πως σου’ ρθε; Άλλο και τούτο!
(ο άντρας φανερά θλιμμένος)
Άντρας: Καλά, έλεγα μήπως…
Γυναίκα: Να μη λες.
Άντρας: Σίγουρα δεν είσαι εσύ;
Γυναίκα: Είπαμε, όχι. Αυτό μου έλειπε. Άντε πήγαινε τώρα. Α, κι όταν ξανάρθεις θέλω να μου φέρεις μεγάλες σακούλες σκουπιδιών.
Άντρας: Τι να τις κάνεις;
Γυναίκα: Θέλω να πετάξω κάτι άχρηστα που έχω στην αποθήκη.
Άντρας: Θες να σε βοηθήσω;
Γυναίκα: Όχι καθόλου.
Άντρας: Γιατί; Θα μπορέσεις να τα σηκώσεις μόνη σου;
Γυναίκα: Δε μ’ αρέσουν τα μούτρα σου.
Άντρας: Τι έχουν τα μούτρα μου;
Γυναίκα: Μπορείς να φύγεις τώρα; Μου πιάνεις το χώρο.
Άντρας: Είσαι πολύ κακιά.
Γυναίκα: Να σου πω, τέλειωνε. Και μη ξεχάσεις αυτά που σου είπα.
Άντρας: Δεν πρόκειται να σου φέρω τίποτα, γιατί είσαι… είσαι… δε θα μ’ αναγκάσεις να το πω. Όχι… εγώ έχω τρόπους.
Γυναίκα: Να πας να γαμηθείς ηλίθιε!
Άντρας: Κωλόγρια. Ξεμωραμένη. Ορίστε… το’ πα!
Γυναίκα: Τώρα θα σου δείξω εγώ. (τρέχει στο σπίτι, παίρνει ένα όπλο και τον πυροβολεί). Αχ το ευχαριστήθηκα!
(μιλώντας στον εαυτό της)
… βέβαια το πρόβλημα είναι τι θα τον κάνω. Μήπως να τον έθαβα στον κήπο; Τώρα που το σκέφτομαι θα μπορούσε να γίνει και τροφή για το γάτο. Έχω ακούσει ότι το ανθρώπινο κρέας είναι αρκετά θρεπτικό για τα γατιά.
(ακούγεται ένας θόρυβος από το σημείο που βρίσκεται ξαπλωμένος ο άντρας)
Τι βλέπω εκεί. Σαλεύει; Για να δω. (τον σκουντάει με το πόδι)
Άντρας: Ναι… τι… που είμαι;
Γυναίκα: Στον παράδεισο (στον εαυτό της) Μάλλον έπρεπε να χρησιμοποιήσω το φτυάρι.
Άντρας: Το αριστερό μου πόδι έχει πρόβλημα.
Γυναίκα: Πολύ χαίρομαι που δεν έπαθες τίποτα.
Άντρας: Πονάει το κεφάλι μου, τα χέρια μου και νοιώθω ένα γουργούρισμα στο στομάχι…
Γυναίκα: Να σου φτιάξω κάτι να φας;
Άντρας: Τι καλή που είσαι. Και όμορφη!!
Γυναίκα: Ναι… Τι προτιμάς κρέας ή λαχανικά;
Άντρας: Κρέας.
Γυναίκα: (παίρνει ένα τσεκούρι και του κόβει το αριστερό πόδι) Ωραία, δε θ’ αργήσω.
Άντρας: Μην αργήσεις. Πεινάω πολύ.
Γυναίκα: Κάνε λίγο υπομονή. Θα το βάλω στη χύτρα.
Άντρας: Βάλ’ το κι έλα λίγο. Θέλω να σε βλέπω.
Γυναίκα: Έλα εσύ.
Άντρας: Εγώ δεν μπορώ. Έχεις το πόδι μου.
Γυναίκα: Χρησιμοποίησε το άλλο.
Άντρας: Το άλλο δεν κουνιέται. Μου πήρες το καλό.
Γυναίκα: Αχ συγνώμη έκανα λάθος. (παίρνει το τσεκούρι και του κόβει και το άλλο πόδι)
Άντρας: Σ’ ευχαριστώ. Έτσι κι αλλιώς δεν το χρειαζόμουν.
(μετά από λίγο, στην κουζίνα, ενώ τρώνε τη σούπα. Στα πόδια της γυναίκας τρίβεται μια αφύσικα τεράστια γάτα. Είναι μαύρη, και έχει μια μακριά κατακόκκινη ουρά.)
Γυναίκα: Και πως σου ήρθε μετά από 30 χρόνια να ψάξεις για τη μάνα σου;
Άντρας: Ε τώρα το έμαθα.
Γυναίκα: Ότι έχεις μάνα;
Άντρας: Ναι.
Γυναίκα: Πολύ ενδιαφέρον. (στον εαυτό της) Απ’ το κεφάλι έπρεπε ν’ αρχίσω.
Άντρας: Τι είπες;
Γυναίκα: Δεν έχει σημασία. Και να σου εξηγήσω… (Σκύβει και χαϊδεύει το γάτο που νιαουρίζει στα πόδια της). Τι είναι Φλιπάκο; Δεν σου αρέσει το ποδαράκι. Ξέρω εσύ προτιμάς τις κοιλίτσες. Αύριο… αύριο… τώρα θα βαρυστομαχιάσεις…
Άντρας: Θα με βοηθήσεις να τη βρω;
Γυναίκα: Τρώγε και σκάσε τώρα.
Άντρας: Θα με βοηθήσεις;
Γυναίκα: Άντε πάλι. Πως θα γίνει αυτό; Αφού δεν έχεις καθόλου στοιχ…
(ο άντρας βγάζει μια κραυγή)
Άντρας: Τι είναι αυτό; Μια κάλτσα μεσ’ τη σούπα.
Γυναίκα: Για να δω. Γι’ αυτό δεν κοβόταν σ’ αυτό το σημείο.
Άντρας: Έβρασες την κάλτσα μου;
Γυναίκα: Όπως φαίνεται…
Άντρας: Μα την κάλτσα μου;
Γυναίκα: Πως κάνεις έτσι;
Άντρας: Ήταν το μόνο πράγμα που είχα απ’ τη μάνα μου.
Γυναίκα: Δεν έλιωσε τελείως. Κοίτα!
Άντρας: Ναι αλλά χάλασε η πλέξη. Και… ήταν το μόνο στοιχείο που…
Γυναίκα: Καλά είσαι ηλίθιος;
Άντρας: Έτσι ε; Τώρα θα σε φτιάξω εγώ.
(τη βουτάει απ’ τα μαλλιά και την πνίγει στη σούπα)
Ο γάτος πλησιάζει απειλητικά…

Σκοτάδι

Σχολιάστε

